New Year resolution 2013

Mitt bästa träningsår, någonsin, var 2009. Det året ställde jag upp i Ursvik Ultra, Stockholm Marathon och kämpade mig igenom Fjällräven Classic utan någon större träningsmängd i ryggsäcken.

Även år 2010 var ganska så lyckat med ytterligare ett försök i ursviksterrängen under väldigt dåliga förhållanden. Många bröt och jag kom inte in sist den gången. Jag sprang även ett halvmaraton i Aachen där jag lyckade komma in på 1h29min, vilket är min bästa HM-tid hitintills.

Så - vad är siktet inställt på för 2013? Jag vet inte, men efter att ha läst boken Born To Run (av Christopher McDougall) så känner jag att jag måste öka min träningsdos något och njuta mer av att springa. Det spontana idrottsutövandet svalnar något efter grundskolan men det är något som jag måste ta tag i igen.

Mitt fokus kommer under 2013 huvudsakligen att ligga på följande tre aktiviteter:
  1. Löpning
  2. Klättring
  3. BJJ

Löpning
Springa flera gånger i veckan utan att ha ett direkt program. Helst köra en långrunda (kring 2-3h) var eller varannan vecka. En önskan är att jag ska tillverka mina egna löparsandaler (huaraches) för att stärka fotvalv och få starkare vader. Jag ska även börja springa mer TILL olika aktiviteter. Till BJJ:n är det cirka 7 kilometer och till klättringen är det antingen 2.5 eller 9.

Klättring
Klättra 2-3 gånger i veckan, där varje pass inleds med åtminstone 30 minuter uppvärmning för att undvika värk i axlar och armbågar, något som jag dragits med under 2012.

BJJ
Måste överhuvudtaget komma igång med träningen. Blev inte många pass förra året, men målet är inställt på tävlingar såsom SGL (Svenska Grapplingligan) och kanske nån tävling med dräkt.

Övriga satsningar
Till denna kategori hör köp av både cykel och kajak. Min nya Blocket-cykel blev stulen förra året och om jag orkar så kommer jag köpa en ny till sommaren. Den skall främst få fungera som transportmedel. Kajaken likaså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar